Zerdeçallı Tuzlu Kek

 Bu tarifi Cahide Sultan'nın bloğundan aldım, gerçekten çok güzel oldu, ben tarife ek olarak süt ve tuz ekledim. Çınar fırının kapağını sürekli açıp kekle konuştuğu için benim kekim benim kabarmadı :) ama tadı bir harika. peynir yemeyen ufaklıklar için iyi bir alternatif, kahvaltılar içinde çok iyi gider, beklemeyin yapın derim.
 Zerdeçal zaten her derde deva ben yaptığım pilav ve çorbalara sürekli ilave etmeye çalışıyorum 1 çay kaşığı ya da 1 tatlı kaşığı kadar öyle keskin bir tadı da yok. Zerdeçalın faydalarından daha önce de bahsetmiştim.

 Çınar'ın muhabbet ettiği kabaramayan kekcağız :)


 Yaptığım gibi üç dilim yedi :)

Malzemeler
3 yumurta 
1 çay bardağı zeytin yağı 
1 çay bardağı yoğurt 
1 çay bardağı süt 
1 çay bardağı ezilmiş beyaz peynir 
2-2.5 su bardağı un 
1 tatlı kaşığı #zerdeçal 
1 kase kadar kıyılmış maydanoz 
1 paket kabartma tozu 
Bir fiske tuz 

 Sıvı malzemeler mikser ile iyice çırpılır ardından peynir eklenir biraz daha karıştırdıktan sonra katı malzemeler eklenir en son maydanoz eklenir ve kek kalıbına dökülür 170 derecede 40 dakikada pişirilir :)  


Yorumlar

Popüler Yayınlar