Miniklere demir bombası pazı çorbası

Pazı yani ıspanağın kardeşi :) Ispanak kadar çok bilinip tüketilmese de pek çok yeşil yapraklı sebzeden çok daha faydalı, üstelik pek çok yerde de kolaylıkla yetişiyor.
Pazı iştah açıcı, idrar söktürücü, kabızlığı gideririci faydalara sahip. Öksürüğe iyi geliyor. Kemik ve diş sağlığı için de mükemmel bir kalsiyum deposu.
Çocuklara yeşil yapraklı sebzeleri sevdirmek çok önemli bence, çiğ ya da pişmiş çocukların ilgisini çekebilecek sunumlarda, sevdikleri diğer besinlerle beraber sunarak sebze alışkanlığını kazandırabilirsiniz.
Benim oğlum pazıyı sevmedi önce, yemeği kavurması hepsine burun kıvırdı bende çok sevdiği tavukla bir çorba yaptım tek seferde iki kase birden içti, tüm annelere tavsiye ederim. :)

Ben börek yaptığım pazının saplarını ayırmıştım onları kullandım siz dilerseniz yaprakları ile beraber kullanın.

Tavuklu pazı sapı çorbası

Malzemeler
1 kg pazı sapı (yaklaşık 2 bağ)
3 adet tavuk baget
1 orta boy soğan
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı tereyağ
Tuz

Tavukları ayrı bir yerde haşlayıp, ditelim. Tencerede yağ ile soğanları kavuruyoruz ardından pazıyı ekleyip bir bardak kadar su koyuyoruz pazılar hafif haşlanmışken unu ekliyoruz ve iyice pişdikten sonra çorbamızı blendrdan geçiriyoruz.Dittiğimiz tavukları çorbamızın içine alıyoruz, bir taşım daha kaynatıp tuzunu ilave ederek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar