Frambuzalı Cheesecake


Esin Demirer Hanım'ın günü için hazırladığım Frambuazlı cheesecake efendim, umarım beğenmişlerdir. Aslında ben cheesecake hiç sevmezdim yediklerim ya çok ekşi ya ağır ya da ağıza yapışan bir tat verirdi bana daha sonra sevgili becerikli teyzemin ellerinden bu tarifle vişneli bir cheesecake yedim ve favori tatlım oldu vallahi, benim literatürüme bu tarifi kazandırdığı için kendisine teşekkürü bir borç bilirim gerçekten.

Malzemeler;
Tabanı için;
1,5 paket burçak bisküvi
100 gr tereyağ
Kek için;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket labne peyniri
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
3 çorba kaşığı buğday nişastası
Sos için;
1 paket dondurulmuş frambuaz
2 çorba kaşığı mısır nişastası
Yarım su bardağı şeker


Bisküvileri rondodan geçiriyoruzve tereyağını eritiyoruz, bu iki malzemeyi birbirine iyice harmanladıktan sonra 26cm kelepçeli kalıbımıza yerleştiripzemini düz olan bir bardak yada kase vb. ile iyice kalıba bastırıyoruz.
Çırpma kabında yumurta ve şekerlerimizi iyice çırpıyoruz ardından sırasıyla süt, peynir, yoğurt ekliyoruz düşük devirde çırpıyoruz(malzemelerimiz sıvı olduğu için yüksek devir harcın su gibi olmasına sebep oluyor pişirme süresi uzuyor bu da chessecakein tadını etkiliyor) en son buğday nişastasını da ekledikten sonra kalıbımıza kekimizi döküyoruz ve 160-170 derecede kekimizin yanları hafifçe kızarana kadar pişiriyoruz çok fazla pişince hamur çok sertleşiyor ağızda dağılan bir kek elde etmek istiyorsanız kenarlarını hafiften kızarınca almasınız fırından. Kekimiz soğurken sos malzemelerini tencereye alıp pişiyoruz, daha pürüzssüz bir kıvam elde etmek istiyorsanız piştikten sonra blendrdan geçirebilirsiniz. Sosumuz da ılıyınca kekimizin üstüne alıyoruz, bir gece dolapta bekledikten sonra servis yapmadan kelepçeli kalıptan alıyoruz.

 Afiyetler olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar