Sezar Salata


Malzemeler (Kişi başı)

10-12 yaprak göbek marul
1 tavuk göğsü
2 adet tost ekmeği
Parmesan peyniri ya da eski kaşar (Dilerseniz salata sosuna da ilave edebilirsiniz ben değişiklik olsun diye doğrudan salataya ilave ettim.)

Sos için;
1 çorba kaşığı hardal
1 çorba kaşığı mayonez
2-3 diş sarımsak
Yarım çorba kaşığı limon
Tuz
Karabiber
(Sezar sosun orjinalinde Ançuves (tuzlu hamsi) ve  Worcestershire Sosda ekleniyor ancak heryerde bulunmadığı ve herkesin damak tadına hitap etmediği için eklemedim eğer temin edebiliyorsanız ilave edin derim.)

Göbek marullarımızı güzelce yıkayıp kuruluyoruz salata tabağına alıp üzerine istediğimiz miktarda parmesan peyniri rendeleyerek marullarla güzelce harmanlıyoruz. Bu sırada küp küp doğradığımız tavuk soslarını tavada tuz ve karabiberle güzelce kızartıyoruz. Tost  ekmeklerimizi de küp şekilde doğrayarak tavada kızartıyoruz.Ben bir miktar kırmızı biber ve nane ekledim kızartırken.
 Ayrı bir kapta tüm sos malzemelerini iyice karıştırıyoruz.
Tavuk ve kızarmış ekmekleri marulların üzerine alıp sosu ilave ediyoruz. Arzu ederseniz salatalık ve domates de ekleyebilirsiniz.
 Afiyet olsun. :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar