Etli Nohut Yemeği

Malzemeler

2 su bardağı nohut (1 gece önceden suda bekletilmiş)
200 gr küçük doğranmış kuşbaşı et
2 orta boy soğan
1 çorba kaşığı domates salçası
Yarım çorba kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı zerdeçal ( Sağlık için her çorba ve sulu yemeğe ekliyorum, keskin bir tadı yok, yemeklerin lezzetini de etkilemiyor rahatlıkla kullanabilirsiniz)
Tuz, karabiber

 Düdüklü kullanmadan yaptım bu yemeği, pişmesi biraz uzun sürdü ama etler yumuşacık nohutlarda lokum gibi oldu. :)

İlk önce etleri biraz sıvı yağ ile 20dk kadar kavurdum, ardından yemeklik doğranmış soğanları ekledim ve soğanlar ölene kadar biraz daha kavurdum salçaları ekleyip sonra nohutları ilave ettim, nohutların üzerini geçmeyecek kadar su koydum ve zerdeçalı ekledim 40-45 dk kısık ateşte pişirdim kapağını hiç açmadan ocaktan almadan önce de tuzunu ekledim.

Kuru baklagillerin yanında çok iyi giden kuru soğan-sumak- maydonoz üçlüsü ile de servis ettim .

Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar