Pavlova

Bu tarifi 3. deneyişim sonunda tuturdum galiba.
Her seferinde merengi ya çok pişiyordu, sararıp, çatlıyordu, ya da hiç pişiremiyordum, Fırın ayarını bir türlü tuturamamıştım. Bu defa en iyi sonucu aldım diyebilirim :)
Beze ve kremalı tatlıları sevenler için birebir :) 

Tarifin tüm detaylarını ve püf noktalarını anlatmak istiyorum.

Malzemeler
Mereng (Beze) için;
5 adet yumurta akı
1 su bardağı şeker (rondodan geçirilip iyice inceltilmiş olmalı)
1 çimdik tuz
Krem şanti Kreması için;
1 kutu (200ml) çiğ süt kreması
2 çorba kaşığı pudra şekeri
Üzeri için;
Orjinali çilekle olur ancak mevsimi olmadığı için bulamadım, karaorman meyveli sos, muz ve çikolata kullandım.
Siz dilediğiniz meyvelerle deneyebilirsiniz.

Hazırlanışı;
Yumurta aklarını önce düşük sonra yüksek devirde 5-7dk kadar çırpıyoruz, iyice köpürüp bembeyaz bır kıvam alana kadar ardından şekeri kaşık kaşık ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz (birden eklersek köpüren yumurta söner ve istediğimiz kıvamı almaz). Harcımız iyice kabarıp krema kıvamını almalı, ters çevrildiğinde akmayacak durumda olmalıdır.
Hazırladığımız mereng harcını krema sıkma torbasına alıp yağlı kağıt serili tepsinin üzerine çukur bir yuvarlak olacak şelikde sıkıyoruz. (Krema sıkma torbası şart değil kaşıklada yapabilirsiniz.) Ben porsiyonluk yuvarlaklar yaptım ama siz tek bir pasta şeklinde de yapabilirsiniz.
Merengleri Önceden ısıtılmış fırında (80-100 derece) 1.5 saat pişiriyoruz ve pişme süresinin sonunda fırının kapağını çok hafif açarak iyice soğuyana kadar fırından çıkarmıyoruz.
Derece ve pişirme süresi fırının durumuna göre değişebilir ancak çok sıcak olduğunda bezelerin o beyaz rengini elde edemiyorsunuz. 1 saatten az piştiğinde de içi pişmemiş yumuşacık oluyor.

Merengler fırında pişerken kremayı hazırlamaya başlayabilirsiniz. Soğuk kremaya pudra şekerini ekleyip önce düşük sonra yüksek devirde çırpıyoruz. Kabarıp krema kıvamını alınca çırpmayı bırakıyoruz ve soğuması için buzdolabına alıyoruz. 
Bundan sonraki kısım çok basit zaten :) Soğuyan merenglerin çukur kısmına kremayı koyup üzerine meyveleri ekliyoruz, sos ve çikolata parçaları ile süslüyoruz.

Pavlova yapmanın püf noktaları ;
Yumurtalar mutlaka oda sıcaklığında olmalı
Şeker iri taneli ise rondodan geçirilip iyice inceltilmeli yoksa ne kadar fazla çırpılırsa çırpılsın pişen merenglerin içinde kıtır kıtır ağıza geliyorlar (Tecrübeyle sabit :) )
Merengeler fırında 1 saat ten az fırında kalmamalı
Süt kreması mutlaka soğuk olmalı






Yorumlar

Popüler Yayınlar