Kaymaklı Ayva Tatlısı

Ağır şerbetli tatlılara nazaran daha hafif ve lezzetli bir tarifim var bugün. Ayva tatlısı. Daha önce birkaç defa daha yapmıştım ancak fırında denememiştim, üzerine şanti yerine kaymak koydum bu defa. Tatlının şerbetli tadını kaymak biraz daha hafifletti sanki. Üstelik sunumu da çok şık oluyor, tavsiye ederim.

Buyrun tarife;

Malzemeler
5 adet orta boy ayva ve çekirdekleri
8 çorba kaşığı şeker
1,5 su bardağı su
Üzeri için; Kaymak ve toz fıstık

Hazırlanışı;
Ayvaları yıkayıp kabuklarını soyalım ve ortan bölüp çekirdeklerini çıkaralım, çıkardığımız çekirdekleri bir kenara alalım. Derince bir kapta limonlu su hazırlayalım ve soyulup çekirdekleri ayıklanmış olan ayvaları suyun içine koyalım ki beklerken kararma yapmasın.
Genişçe bir tencereye ayvaları aşağıdaki resimdeki gibi yerleştirelim ve herbir ayvanın ortasına 1,5 çorba kaşığı şeker ilave edelim ve suyumuzu ekleyelim en son ayva çekirdeklerini de tencereye ilave edelim, Çekirdekler ayvaların renk almasını sağlayacaklar bu nedenle onları eklemek önemli :)

30-40 dk. ayvaları ocakta kısık ateşte pişirelim ve biraz soğuduktan sonra şerbeti ile beraber fırın kabına alalım, fırında üzerleri hafifçe kızarana kadar pişirelim ve fırından alıp soğumaya bırakalım, servis etmeden önce isteğinize göre krem şanti yada kaymak ile süsleyebilirsiniz. Ben krema sıkma torbasına kaymak koydum ve ayvaların üzerine istediğim kadar sıktım en son olarakta toz fıstık ile tatlandırdım.
 Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar