Minik Ellerin Karnabaharlı Sebze Çorbası


Dün akşam oğluma karnabaharlı sebze çorbası pişirdim. Karnabaharı çorbada ilk defa kullandım, yemeyecek diye korkmuştum ama 1 kase çorbayı sildi süpürdü. Onun arkasından bende içtim bir kase, güzel olmuş :) Tadını biraz daha cazip hale getirmek için çorbanın üzerine kıtır ekmek hazırladım. Bu akşam ne pişirsem derdine güzel bir alternatif olabilir.

Buyrun tarife;

Malzemeler
7-8 büyük parça karnabahar
1 orta boy soğan
1 adet havuç
1 orta boy patates
1 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı arpa şehriye
Yarım su bardağı süt
4-5 su bardağı su
Zeytinyağı
Tuz
Üzeri için; Küp küp kesilmiş ekmek parçaları, zeytinyağı, nane

Hazırlanışı
Oldukça basit bir şekilde hazırladım, malum işten gelince akşam yemeği için hızlı hareket etmek gerekiyor. :)

Tüm malzemeleri düdüklü tencereye aldım ve kaynadıktan sonra 10dk. pişirdim. Düdüklünün altını kapatıp çorbayı blendırdan geçirdim ve 10dk daha kaynattım.

Ekmekleri tavaya alıp yağda hafifçe döndürdüm en son naneleri ekledim ve kapattım.

Çorbanın ilk sıcağı çıkınca kaseye aldım ve üzerine kıtır ekmekleri ekleyerek servis ettim.

Afiyet olsun. :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar