Vişneli Cheesecake

Malumunuz bizim evde cheesecake en favori tatlı :) Bu pazar oğlumla vişneli chessecake yaptık, ama diğer tariflerimize göre tabanında ve malzemesinde değişiklikler yaptık. Yulaflı bisküvi ve petibör bisküvi karışımı ve fındık parçalarından oluşan bir taban yaptık ve 18cm lik küçük kelepçeli kalıp kullandık ve yoğurt olmadan yaptık bu defa.
Yani ne olursa olsun adı #cheesecake oldu mu şahane oluyor :)
Malzemeler (18cm kelepçeli kalıp için)
2 yumurta
1 su bardağı şeker
200gr labne peyniri
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
Taban için; Yarım paket yulaflı bisküvi
                  Yarım paket petibör bisküvi
                  Yarım su bardağo kırılmış fındık
                  1 çorba kaşığı tereyağı
Sos için; 2 su bardağı vişne tanesi
               1 su bardağı 
              1 su bardağı şeker
              1 çorba kaşığı nişasta

Hazırlanışı
Bisküvileri rondodan geçirdim ve fındık parçaları ile karıştırdım tereyağını eritip harcın içine dökdüm ve kalıbın tabanına iyice bastırarak yerleştirdim ve buzdolabında 1 saat dinlendirdim. Süt, peynir ve şekeri iyice çırptım ve ardından vanilya ve nişastayı ekleyip mikserin düşük seviyesi ile 1-2 dk daha çırptım. Son olarak yumurtaları ekledim herzamanki gibi. Yumurtaları tek tek ekledim ve spatula ile kıvam alana kadar karıştırdım. Kalıbın kenarlarını hafifçe yağladım ve harcı döktüm. Isıtılmış fırında 160 derecede 40-50dk pişirdim. kenarları pişip ortası hala yumuşakken fırından aldım. Kek pişerken sosu hazırladım. Vişneleri tencereye aldım 1 su bardağı su ilave ettim ve vişnelerin aroması gelene kadar pişirdim ardından şekerini ekledim son olarak nişastayı su ile yumuşatıp sosa ekledim ve göz göz olarana kadar pişirdim ve kapattım. Sos iyice soğuyunca kekin üzerine ekledim.


                                Bizim evde pasta yapılınca mutlaka iyiki doğdun da yapılır, şaşmaz :)





Yorumlar

  1. Çok sevdiğim bir tatlı ama maalesef ya beceremezsem diye bir türlü deneyemedim :) çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç püf noktaya dikkat edince kötü olması mümkünb değil Gülşah Hanım eminim güzel olur :)
      http://anaogul.blogspot.com.tr/2015/09/cheesecake-yapmann-pus-noktalar.html

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar