Tavuklu Sebze Graten

Malzemeler

2 adet tavuk göğsü
1 orta boy soğan
Yarım kilo ıspanak
1 orta boy patates
1 orta boy havuç
Beşamel Sos İçin;
1,5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı tereyağı
1,5 çorba kaşığı un
Tuz
Karabiber
Muskat
Üzeri için; kaşar peyniri

Hazırlanışı

Tavukları küp küp doğradım ve soğanla iyice soteledim. Ardından yıkayıp doğradığım ıspanakları ekleyip 1-2dk beraber çevirdim tavada daha sonra rendelediğim pataes ve havucu ekledim, tuz ve karabiberle lezzetlendirdim ve kendi saldığı suyunu çekene kadar pişirdim.
Sotelediğim sebzeler soğurken beşamel sosu hazırladım. Tereyağını eriitim ve unu ilave edip topaklanmasın diye hızlıca kavurdum, ardından azar azar sütü ilave ettim, kaynamaya başladıktan sonra tuz ekledim ve bir miktar muskat rendeledim. Göz göz olunca ocaktan aldım.
Son adım olarak kare borcama sebzeli harcı koydum ve üstüne beşamel sosu her tarafına eşit biçimde yaydım ve sosun üstünü kaşar peyniri ile kapattım, 170 derecede peynirler iyice eriyip kızarana kadar pişirdim. ilk sıcağı çıktıktan sonra da servis ettim.

Afiyet olsun :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar