Double Chocolate Browni

     Hafta sonu cafe fernandonun tarifiyle browni yaptım, tarifi aynen uyguladım ancak ufak 2 tane ilave ile ceviz ve beyaz çikolata :) Kek türü yiyeceklerin içinde ceviz tadını çok seviyorum bu nedenle bir nevi un işlemi gören toz fındıklara iri cevizler ilave ettim ve beyaz çikolata ile tatlı oranını arttırdım. Ortaya Double chocolate Brownie çıktı. Deneyenlerin beğeneceğine eminim. Şimdiden afiyet olsun. Buyrun tarife;

Malzemeler
  • 240 gr bitter çikolata (3 paket kare çikolata)
  • 100 gr tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı toz fındık yada fındık unu (tercihinize göre ben fındıkları rondoda un haine getirerek kullandım)
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1/4 su bardağı un
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • Yarım su bardağı kırılmış ceviz  
  • 80 gr beyaz (fildişi) çikolata
Hazırlanışı
  1. Fırınınızı önceden 180C’de ısıtın.
  2. Kare bir pişirme kabına yağlı pişirme kağıdı serin,
  3. Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü eritin. 5 dakika soğumasını bekleyip ardından şekeri ekleyin ve çırpın.
  4. Teker teker yumurtaları ekleyin ve çırpmaya devam edin. Ardından vanilyayı ekleyin ve karıştırın.
  5. Unu, toz fındığı ve tuzu  karışıma ilave edin,
  6. Son olarak iri kıyılmış cevizleri ve gelişigüzel kırdığınız beyaz çikolatayı karışıma ekleyin.
  7. Fırın kabına boşaltıp  35 - 40 dakika pişirin.
  8. Fırından alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar