Ev Yapımı Badem Sütü

Badem sütünü çınar biraz daha küçükken bir kaç kez daha yapmıştım ancak bloğa daha yeni ekleyebiliyorum.

Badem sütü iyi bir vitamin ve mineral deposu, sütü sevmeyen minik eller bu tadı sevebilir bence.
Bu süt bademden yapıyor ancak görünüş ve tat olarak inek sütüne benziyor. Laktoz intoleransı olan bebekler ve yetişkinler içinde inek sütüne alternatif tabi.

Daha önce yaptıklarıma bal ve tarçın eklememiştim, bu defa onlarıda ilave ettim, hafta sonu kahvaltıda çınar 1 bardağı hop diye götürdü valahi :)sadece süt değil milkshake yapmak içinde kullanabilirsiniz, ben bir bardağın içine biraz kakao ve hindistan cevizi ekledim öylede çok hoş oldu.

Buyrun Tarife;

Malzemeler;
Yarım su bardağı çiğ badem
1/5 su bardağı su
1 çorba kaşığı bal
1 çay kaşığından biraz fazla tarçın

Hazırlanışı;
Bademleri akşamdan suya koyun (en az 8 saat suda kalmalı);
İyice ıslanan bademlerin suyunu süzün ve güzelce yıkayın;
Tüm malzemeleri blendra alın ve 1dk boyunca çekin;
Malzemeler iyice birbirine karıştığında tamam demektir;
Sütü tülbent ile bir kaba süzün, kalan badem parçalarını kek yapımında kullanabilirsiniz (tecrübeyle sabit güzel oluyor )



Yorumlar

Popüler Yayınlar